Päivystäjäksi Kirkon keskusteluapuun?

Keltaisella pohjalla lukee Päivystäjänä voit auttaa ja ihminen pitelee sormissaan lappua, jossa lukee Toivoa.

Oletko hyvä keskustelija ja vielä parempi kuuntelija? Haluatko antaa aikaasi toisten hyväksi? Kirkon keskusteluavun päivystäjä on lähimmäinen, joka ottaa toisen vakavasti, kuuntelee ja koettaa ymmärtää yhteydenottajaa, olivatpa hänen kysymyksensä millaisia tahansa. Päivystäjän tehtävään ei ole varsinaisia ammatillisia tai koulutuksellisia ”pätevyysvaatimuksia”, vaan koulutus- ja ammattitaustat voivat olla hyvinkin erilaisia. Päivystäjälle riittävät tavallisen ihmisen taidot ja halu kehittyä kuuntelijana. Oman elämän tulee olla tasapainossa.

Kirkon keskusteluavun uusille päivystäjille järjestetään syyskuussa alkava peruskoulutus, johon ilmoittaudutaan 27.6.–26.8. ottamalla yhteyttä Kirkon keskusteluavun koordinaattori Minna Kotajärveen sähköpostitse minna.kotajarvi@evl.fi tai soittamalla p. 040 729 3807.

Peruskoulutus perehdyttää tehtävässä toimimiseen ja ihmisen kohtaamiseen. Koulutus on mahdollista suorittaa paikkakunnasta riippuen osittain kasvokkain ja osittain virtuaalisesti tai kokonaan virtuaalisesti.

Jokaisen koulutukseen hakevan kanssa käydään keskustelu vapaaehtoistyön sisällöistä ja oman elämäntilanteen sopivuudesta tulevaan tehtävään. Päivystäjäksi hakeutuvat käyvät peruskoulutuksen, joka kestää noin 30 tuntia sekä harjoittelun ja haastattelun koulutusjakson jälkeen. Keskustelut ovat nimettömiä sekä asiakkaan että päivystäjän osalta. Tehtävästä ei makseta palkkiota.

Lisätiedot:
https://bit.ly/kuulollaLinkki avautuu uudessa välilehdessä