Tervetuloa Mäntsälän kirkkoon!

Mäntsälän kirkko kuvattu ulkoapäin.

Kesällä 2022 lukuisat Tiekirkot pitävät ovensa avoimina vierailijoille ja tarjoavat levähdyspaikan rauhaa ja arkkitehtonisia elämyksiä etsiville ihmisille.

Mäntsälän kirkko on auki 27.6.–31.7.2022 ma–to klo 11–16 ja su klo 11–18. Paikalla olevilta Tiekirkko-oppailta voi kysellä muun muassa kirkon historiasta ja nykypäivästä sekä muista Suomen Tiekirkoista. Myös kirkon museohuoneeseen voi tutustua kirkon aukioloaikoina. Esteetön kulku kirkkoon tapahtuu huoltorakennuksen puoleisesta ovesta.

Kaikki Suomen kauniit Tiekirkot ja niiden aukioloajat löydät osoitteesta tiekirkot.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Jumalanpalvelukset Mäntsälän kirkossa

Jumalanpalvelusta vietetään joka sunnuntai ja pyhäpäivä klo 10 kirkossa. Jumalanpalvelukseen ovat tervetulleita ihan kaikki, ja kirkossamme on huomioitu pienimmätkin vieraat. Alttarin vasemmalta puolelta löytyy lapsille oma pikkukirkko ja lastenpaikka, josta heidän on mukava seurata jumalanpalvelusta. Kirkonpenkkiin voi lapselle ottaa sisäänkäynnin luota löytyvän kirkkopussin, jossa on ajankohdan mukaan vaihtuvaa puuhaa messun ajaksi.

A82-rippikoulun konfirmaatiomessu su 19.6. klo 10 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Iida Pietala, avustava pappi Jussi Hokkanen ja kanttori Mirjam Odé.

Päivärippikoulun konfirmaatiomessu su 19.6. klo 14 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Juha Ijäs, avustava pappi Jussi Hokkanen ja kanttori Mirjam Odé.

Juhannuspäivän sanajumalanpalvelus la 25.6. klo 10 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Juha Ijäs ja kanttori Pekka Lumio.

Messu su 26.6. klo 10 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Tarja Meijer, avustava pappi Juha Ijäs ja kanttori Pekka Lumio.

A83-rippikoulun konfirmaatiomessu su 3.7. klo 10 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Niko-Pekka Ovaskainen ja kanttori Pekka Lumio.

A84-rippikoulun konfirmaatiomessu su 10.7. klo 10 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Jussi Hokkanen, avustava pappi Niko-Pekka Ovaskainen ja kanttori Mirjam Odé.

Messu su 17.7. klo 10 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Niko-Pekka Ovaskainen, avustava pappi Päivi laalo ja kanttori Johanna Linna.

A85-rippikoulun konfirmaatiomessu su 17.7. klo 14 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Iida Pietala, avustava pappi Päivi Laalo ja kanttori Johanna Linna.

A86-rippikoulun konfirmaatiomessu su 24.7. klo 10 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Jussi Hokkanen, avustava pappi Juha Ijäs ja kanttori Johanna Linna.

A87-rippikoulun konfirmaatiomessu su 31.7. klo 10 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Juha Partanen, avustava pappi Päivi Laalo ja kanttori Johanna Linna.

Vaellusrippikoulun konfirmaatiomessu su 7.8. klo 10 kirkossa. Messun toimittavat liturgi Niko-Pekka Ovaskainen ja kanttori Johanna Linna.

Kouluun lähtevien siunaaminen ti 9.8. klo 18 kirkossa. Kouluun lähtevät saavat henkilökohtaisen kutsun postitse. Tilaisuuden jälkeen kahvi- ja mehutarjoilu sekä pieni muistaminen kouluun lähteville.

Nuortenmessu kerran kuukaudessa perjantaisin 2.9., 7.10., 11.11. ja 2.12. klo 21 kirkossa (kesäaikaan tauolla).

Tuomasmessu kerran kuukaudessa sunnuntaisin 18.9., 23.10. ja 13.11. klo 18 kirkossa (kesäaikaan tauolla). Musiikista vastaa Gospel Mäntsälän kuoro ja bändi Pekka Itkosen johdolla. Tuomasmessuihin kutsutaan erityisesti etsijöitä ja epäilijöitä. Kieli ja musiikki heijastavat tätä päivää. Jokainen Tuomasmessu rakennetaan pitkälti vapaaehtoisvoimin. Tervetuloa mukaan ideoimaan ja toteuttamaan messuja!

Fri Jun 10 16:00:00 EEST 2022