Hoitohautojen kukkien istutus alkaa

1_netti (1).jpg

Kuvaaja: Pauliina Anttila

Mäntsälän hautausmaalla aloitetaan kesäkukkien istuttaminen hoitohaudoille. Jos haudalla on tällä hetkellä esimerkiksi äitienpäiväksi tuotuja orvokkeja tai muita kukkia, voivat omaiset halutessaan noutaa omat hyväkuntoiset istutuksensa mahdollisimman pian, jottei seurakunnan tarvitse heittää niitä pois tulevien istutusten tieltä. Kauniit kukat voivat tuoda iloa kotonakin vielä pitkäksi aikaa.

Hoitohaudat koskevat omaisia, jotka ovat tehneet seurakunnan kanssa hoitosopimuksen, jolloin seurakunta hoitaa hautaa maksua vastaan. Hoitoaika on vuosittain toukokuun alusta syyskuun loppuun. Aluksi haudoilla tehdään siistimis- ja kunnostustöitä, jonka jälkeen on kukituksen vuoro. Omaisten haudoille tuomien kukkien hoito ei kuulu sopimushautojen hoitoon, joten ne joudutaan poistamaan viimeistään kesäkukkia istutettaessa.

2023-05-24 13:10:47.0