Isoset

Nuoren päälle heitetään vettä kolmesta eri ämpäristä, nuoren ympärillä paljon vesipisaroita

Isoskoulutus

Isoset ovat rippikoulun toteutumiselle välttämätön voimavara. Isoset toimivat riparilla ryhmänohjaajina, pelikavereina, pienryhmien opettajina ja ohjelmatoimistoina ynnä monissa muissa eteen tulevissa tehtävissä.

Isoseksi päästäkseen on rippikoulun käyneen nuoren käytävä isoskoulutus, joka pätevöittää isosen tehtävään. Kouluttautumisen jälkeen on mahdollista hakea isosen tehtävään Mäntsälän seurakunnan leireille. Kerhonohjaamisen voit aloittaa jo IsKo:n aikana. Mäntsälässä koulutus kestää syyskuusta maaliskuulle.

Mäntsälässä käyty isoskoulutus saattaa mahdollistaa muuallakin isostelun, jos vaikka satut muuttamaan toiselle paikkakunnalle. Samoin myös meille voi hakea isosen tehtävään muuallakin suoritetun isoskoulutuksen pohjalta. Tällöin on hyvä kaivaa esille todistus koulutuksesta ja kirjoittaa lyhyt kuvaus siitä mitä se on sisältänyt.

VUODEN 2023-2024 KOKOONTUMISET

Ensimmäisessä kokoontumisessa jaetaan syksyn leiriryhmät, eli syyskaudella osallistut joko A tai B leirille. Kirkonmäen tapaamiset, startti, joulujuhla sekä 2024 tapaamiset ovat kaikille osallistujille yhteisiä kokoontumisia, poissaolot korvataan.

Pe 1.9. Iskon startti Wanhalla 17.30.-19.00.

pe-su 22.-24.9. Iskon A-leiri Ahvis. Leiri alkaa kello 18.

Pe 6.10. Avoimet+messu (Wanha ja kirkko). Kello 19 Wanhalla, messu kello 21 kirkossa. Kotiin voi lähteä messun jälkeen noin kello 21.45. tai sitten vielä hengailla Wanhalla aina kello 23 asti.

To 12.10. Iskon Kirkonmäen tapaaminen Wanhalla kello 15-17

Kirkonmäen tapaamisissa on mahdollisuus tulla Wanhalle jo kello 14.15. After Schooliin, jossa myös pientä välipalaa tarjolla.

pe-su 27.-29.10 Iskon B-leiri Ahvis. Leiri alkaa kello 18.

To 9.11. Iskon Kirkonmäen tapaaminen. Wanhalla kello 15-17.

To 7.12. Iskon Kirkonmäen tapaaminen. Wanhalla kello 15-17.

Pe 15.12. Joulujuhla Wanha. Aikataulu tarkentuu lähempänä.

To 18.1. Iskon Kirkonmäen tapaaminen

pe-su 2.-4.2.2024 Iskon Helmi-leiri (Kaikkien yhteinen leiri)

La 16.3. Iskon oman uskonelämänhoitamisen päivä Wanha

Su 17.3. Iskon Päätösjuhla Kirkko+seurakuntakeskus

Isonen on jotain rippikoululaista suurempaa, mutta samalla hän on myös ”-nen” eli pieni, samaan tapaan kuin evankeliumeissa käytetään Kristuksen oppilaista, aikuisista miehistä, sanaa "opetuslapsi" Jouko Porkka kirjassa On kunnia olla isonen

Yövalvojat

Haemme vähintään 18 vuotta täyttäneitä luotettavia yövalvojia rippileireille. Yövalvojan tehtävään täytyy olla 18 vuotta täyttänyt ennen kuin leirin yövalvonta alkaa. Yövalvojan tarkat työajat sovitaan leiriohjaajien kanssa. Palkka yövalvojan tehtävästä on isosen tehtävän tapaan palkkioluonteinen. Tarkemmin tietoja voit halutessasi kysellä Mika Ahjosaarelta.

// ]]>