Medialle

Mäntsälän seurakunnan viestinnästä saa apua asiantuntijoiden ja haastateltavien etsimiseen. Myös seurakuntaan liittyviä valokuvia saa käyttöönsä olemalla yhteydessä viestintään. Kirkollisia kuvia löytyy lisäksi Kirkon viestinnän ylläpitämästä mediapankistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Seurakunnan logon käyttämiseen tulee aina pyytää lupa viestinnältä. Samalla logosta saa painolaatuisen version joko punaruskeana tai mustana.

Viestinnän yhteystiedot löydät täältä.

Graafinen ilme

Mäntsälän seurakunnan pääväri on tiilenpunainen.

"Punaruskea on hyvä väri – lämmin ja maanläheinen", Mäntsälän seurakunnasta jo eläkkeelle jäänyt kirkkoherra Mikko Seppälä kertoo.

"Tiilet ovat rakennuskiviä ja hyviä varaamaan lämpöä. Ajattelen niin, että seurakunnan päävärissä kuvastuu kristityn elämä kahden maan kansalaisena: puhdas punainen on opetuslapseuden ja Kristuksesta todistamisen väri, Pyhän Hengen väri. Ruskean yhdistän maahan ja katoavaisuuteen – maasta olet sinä tullut... Kumpaakaan ei pidä unohtaa. Punaruskea muistuttaa sopivasti molemmista. Hieno väri ja osaa melkein puhuakin."

Logo

Seurakunnan logo kuvaa Mäntsälän kirkon tornia. Tornin reunoilla kulkevat hillityt liukusävyt, jotka kokoavat valoillaan tornin ylä- ja alaelementin yhtenäiseksi kokonaisuudeksi.

Yhteisötunnuksesta suositellaan käytettävän ainoastaan kokonaan värillistä versiota. Jos värillisen version tuottaminen on mahdotonta painoteknisistä syistä, on toki sallittua käyttää myös mustavalkoista versiota.

Logon tulisi olla valkoisella pohjalla aina, kun se vain on mahdollista. Näin varmistetaan värien paras mahdollinen erottuvuus ja tunnuksen selkeys.

Pääväri

Pääväri on tiilenpunainen / punaruskea.

Värikartta:

• CMYK C30 M93 Y97 K36
  • RGB 121, 36, 28
  • HTML #79241c

Kirjasinperhe

Mäntsälän seurakunnan kirjasinperhe on Glypha, jota käytetään ensisijaisesti. Korvaavana fonttina voi käyttää Glyphan sijaan Arialia.

Lisäksi Suomen ev.lut. kirkon käyttöön on luotu Martti-fontti, joka on olennainen osa yhteistä graafista ilmettä. Martti-fonttia voi käyttää esimerkiksi pääotsikossa ja väliotsikoissa.

Mäntsälän seurakunnan kaksi lähes kolmion mallista logoa, joiden keskellä on valkoinen risti.
Mäntsälän punaruskeatiilinen kirkko ylhäältäpäin kuvattuna.
Kuvaaja: Pauliina Anttila