Pariskunnille

Solmuja parisuhteessa®-parineuvonta

Toimivan parisuhteen perustana ovat hyvät vuorovaikutustaidot. Solmuja parisuhteessa®-neuvonta tarjoaa ongelmiin työmenetelmiä, joita käsitellään yhdessä seurakunnan solmuneuvojan ja oman puolison kanssa.

Solmuneuvonta-prosessi kehittää omien tunteiden, tarpeiden ja tahdon tunnistamista sekä niiden ilmaisemista ja käsittelemistä. Prosessin kautta myös parisuhteen ja perheen hyvinvointi lisääntyy.

Kuva parisuhteen palkit kurssin palikoista talon muotoon koottuna.
Parisuhteen palikoiden avulla tarkastellaan parisuhteen eri osa-alueista. Pyritään löytämään huollon tarve.

johtava diakoniatyöntekijä

diakoninen perhetyö, isät ja lapset, miestyö

parisuhdetuki, mielenterveystyö, kriisityö

Facebook: Keski-Uudenmaan iskät- vertaisryhmä https://www.facebook.com/groups/kuiskat

Päivystävälle papille voi soittaa kirkollisiin toimituksiin ja toimitusvarauksiin liittyvissä asioissa. Päivystävän papin kanssa voi myös keskustella mieltä painavista asioista. Papilla on vaitiolovelvollisuus ja keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia. Sielunhoidollisia ja muita pidempiä keskusteluja varten on hyvä varata aika etukäteen. Arkisin klo 9–13.