Kehitysvammaisille

Kaiken seurakuntaelämän ytimenä on kristillinen ihmiskäsitys: jokainen ihminen on arvokas. Ihmisen arvo ei perustu saavutuksiin, vaan siihen, että jokainen ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Seurakunta kutsuu kaikkia ihmisiä lämpimästi tilaisuuksiin ja toimintaan mukaan.

Kehitysvammaisille on seurakunnan koko tapahtumakirjon lisäksi tarjolla myös omaa toimintaa:

• Musiikkikerho kokoontuu laulamaan ja harjoittelemaan esiintymisiä varten seurakuntakeskuksen kahvioon kaksi kertaa kuukaudessa. Lisätiedot: Enni Pöykkö p. 044 557 0908.
  • Kevätleiri ja syysleiri pidetään Ahvenlammella. Viikonlopun kestävillä leireillä nautitaan rennosta yhdessäolosta ja mukavasta yhteisestä tekemisestä.
  • Rovastikunnallista kirkkopyhää vietetään syksyllä. Lisäksi kokoonnumme joulun alla joulukirkkoon ja kevään lopussa kajautamme Suvivirren kevätkirkossa.

Erityisrippikoulu

Erityisrippikoulu on mahdollista käydä leirimuotoisena erityisrippikouluna tai päivä- tai yksityisrippikouluna. Rippikouluasioissa kannattaa ottaa yhteyttä kehitysvammaistyön pappiin!

Kehitysvammaistyön pappi

Kehitysvammaistyön pappi auttaa jäsentämään elämän iloja, suruja, toivoa ja voimavaroja. Papin voi pyytää tueksi esimerkiksi kuolemantapauksen sattuessa tai muuten vain keskustelemaan elämän isoista ja pienistä asioista.

Lisätiedot:

kehitysvammaistyön pappi Sanna Ylä-Jussila
p. 040 835 2088, sanna.yla-jussila@evl.fi.

Elina Jokipaltio

Uudenmaan kehitysvammaistyön pastori

Toiminta-alueena Itä-Uusimaa sekä Järvenpää, Kerava, Tuusula ja Kirkkonummi.

Sanna Ylä-Jussila

Uudenmaan kehitysvammaistyön pastori

Toiminta-alueena Länsi-Uusimaa sekä Hyvinkää, Mäntsälä ja Nurmijärvi.