Aasialaiset lapset nauravat

Lähetys ja avustustyö

Lähetystyötä ja kansainvälistä apua

Näiltä sivuilta löydät tietoa miksi teemme lähetystyötä ja miten voit olla siinä mukana. Teemme lähetystyötä Japanissa, Thaimaassa, Kyproksessa, Kolumbiassa, Keski-Aasiassa, Virossa, Afrikassa ja mediatyötä Aasiassa Suomesta käsin. Ystävyysrovastikuntamme on Viljandi Virossa.

Seurakunnan perustehtävä on viedä evankeliumia kaikille kansoille alkaen Mäntsälästä aina maan ääriin asti. Evankeliumi tarkoittaa hyvää sanomaa, ilosanomaa, joka kertoo Jeesuksen elämäntyön merkityksestä. Jumalan suunnitelman mukaan Jeesus ristinkuolemallaan ja ylösnousemuksellaan sovitti ihmiskunnan synnit. Jokaisella ihmisellä on oikeus kuulla siitä.

Lähetystyö on ihmisen kokonaisvaltaista auttamista. Evankeliumin kertomisen ohella se on muun muassa terveydenhoitoa, koulu- ja opetustyötä, avustustyötä sekä paikallisten kristittyjen tukemista. Kristuksen antamaan lähetystehtävään kuuluvat myös huolenpito ja vastuu koko luomakunnasta.

Maailmanlaaja lähetystyö tulee näkyvviin seurakunnassa, kun kristityt elävät uskoaan todeksi ja osallistuvat omilla lahjoillaan esimerkiksi lähetystyön monenlaisiin palvelutehtäviin, kansainväliseen diakoniaan tai ystävyysseurakuntatoimintaan.

Lähetystyö perustuu Jeesuksen antamaan kaste-ja lähetyskäskyynLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Seurakunta on tässä keskeinen toimija omalla alueellaan. Kirkon lähetysjärjestöjen Linkki avautuu uudessa välilehdessäavulla seurakunnat pyrkivät tekemään tästä totta kaikkialla maailmassa.

Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Mark. 16:15

Kaksi nuorta tyttöä jyrkänteellä hyppäämässä avartuvaan maisemaan

Tule mukaan!

Mahdollisuuksia on paljon ja aina voidaan ideoida yhdessä uusia!

Voit osallistua tulemalla seurakuntakeskuksen Mummonkammariin, seuraa Tapahtumat-kalenteria

Mummonkammari on kaikenikäisten, naisten ja miesten kotoinen kammari. Tervetuloa mukavaan joukkoon puhelemaan mukavia ja/tai tekemään käsitöitä lähetystyön hyväksi mummonkammarin omaan tilaan, seurakuntakeskuksen alakertaan. Kirkonmäen aamiainen on tarjolla seurakuntakeskuksen salissa klo 10.45. TERVETULOA!

Osallistua voit myös rukouksin nimikkolähettiemme ja -kohteidemme puolesta. Voit ottaa osaa keräyksiin tai lähetyskolehtiin, ostaa lähetystyön hyväksi myytäviä adresseja ja onnittelu- ja osanottokortteja kirkkoherranvirastosta.

Adresseja on myynnissä myös S-marketissa, Kukkakulmasta, Helmililjasta tai kirjakauppa Kipasta, antaa lahjasi ja luovuutesi lähetykselle myyjäisten tuotteiden valmistamiseen tai lähetysarpajaisten voittojen etsimiseen, osallistua itse lähetysmyyjäisiin ja arpajaisiin, osallistua lähetystilaisuuksiin ja -tapahtumiin, voit myös hankkia kirkon lähetysjärjestön kummilapsen.

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi lähetys-ja avustustyön palvelutehtäviin; outi.paukkunen@evl.fi.

Voit antaa aikaasi juuri sen verran kuin haluat ja tehtävissä, jotka sinä koet omaksesi.

Ota osaa yhteiseen tehtäväämme! Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Erimaalaisten ihmisten kädet päällekkäin maailman kartan päällä