Lasten jalkoja lattialla

Lapsille ja perheille

Lapsi on osallinen seurakuntayhteydestä ja Jumalan hyvistä lahjoista. Lapsena oleminen on jatkuvaa kasvua ja elämän ihmeellisyyden ihmettelyä. Seurakunta haluaa olla mukana tällä kasteesta alkaneella matkalla. Perhe-elämää ruokkivat rakkaus ja yhteinen aika. Niitä ei korvaa mikään. Eteenpäin kantavat myös sukulaiset, ystävät, työ, harrastukset, kokemusten jakaminen samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ja usko, joka voi olla voimavara erityisesti vaikeina aikoina. Seurakunnan varhaiskasvatus on kristillistä kasvatusta ja kasteopetusta, jonka tärkeänä ajatuksena on, että lapsuudessa omaksutut arvot kannattelevat ihmistä koko elämän ajan. Siksi varhaiskasvatus ja perhetoiminta järjestää monenlaista toimintaa lapsille ja heidän perheilleen:

• Päivä- ja perhekerhoja
  • Toukkapiiri vanhemmille ja sylivauvoille
  • Rytmitoukat-musiikkiryhmiä
  • Pyhäkouluja
  • Perhemessuja, vauva- ja taaperokirkkoja
  • Perhepäiviä , -tapahtumia, -retkiä ja -leirejä
  • Kesätoimintaa
  • Vertaisryhmiä, Kasvattajailtoja
  • Parisuhteen tukea luentojen ja -leirien muodossa
  • Isä-lapsi- ja äiti-lapsi-toimintaa

Katso lisää perhekerhojen ja pyhäkoulun sivuilta!

Onko perheessänne kouluikäsiä lapsia? Heille sopivaa toimintaa löydätte Wanhan nuorten sivulta.

Tervetuloa lasten ja perheiden Facebook-sivuille!

Kuvat 1, 2, 3, 4, 5 ja 6-numeron sisältävistä onnittelukorteista
Lapset saavat seurakunnalta onnittelukortit syntymäpäivän kunniaksi. Korttien kuvitus on Paula Rekolan tekemä.

varhaiskasvatuksen ohjaaja

varhaiskasvatus ja perhetoiminta