Valkoisia höyheniä maassa

Tukea perheille

Perhetoiminnan ohjaaja

Seurakunta haluaa olla tukemassa perheitä erilaisissa elämänvaiheissa. Mahdollistamme ennaltaehkäisevän perhetyön jalkautumisen myös ihmisten arkeen ja kotiympäristöön. Rinnalla kulkeminen ja arkinen apu eivät ole sidottuja vain seurakunnan seinien sisäpuolelle. Perhetoiminnan ohjaaja Lotta Nieminen tuo avun ja tuen sinne, missä sitä tarvitaan. Haluamme kannustaa perheitä ottamaan yhteyttä matalalla kynnyksellä. Seurakunta haluaa olla osa perheiden arkea eikä toivoisi kenenkään epäröivän yhteydenottoa. Perhetyö leimautuu helposti ongelmapainotteiseksi. Ei tarvita olla erityisiä syitä ottaa yhteyttä. Jo tavallinen arki on sen verran työntäyteistä, että lisäkädet tai kuunteleva läsnäolija eivät yleensä ole haitaksi.

Perhetoiminnan ohjaus on

• maksutonta.
  • Tapaamiskertoja on 1–5, sovittaessa / tarvittaessa enemmänkin.
  • Tapaamisen kesto on 1–2 h.
  • Käynneillä pyritään vahvistamaan perheen hyvinvointia. Tähän voi kuulua auttaminen arjen toiminnoissa, keskusteluapu, yhteistyöapu eri viranomaisten kanssa, palveluohjaus.

Ota yhteyttä:
perhetoiminnan ohjaaja Lotta Nieminen
p. 040 096 7522, lotta.nieminen@evl.fi

Isätoiminta

Tukea vanhemmuuteen ja isyyteen:

• henkilökohtaiset kohtaamiset ja
  • ryhmä- ja leiritoiminta

Ota yhteyttä:
diakoniatyöntekijä Timo Naapuri
p. 040 743 3262, timo.naapuri@evl.fi

Perheneuvonta

Apua perheen ja parisuhteen kriiseihin saa seurakunnan perheneuvonnasta