Tukea sairastumisen ja onnettomuuten joutumisen keskellä

Sairastuminen tai onnettomuuteen joutuminen pysäyttävät ja herättävät epävarmuutta tulevasta. Seurakunnan papit, diakoniatyöntekijät sekä koulutetut vapaaehtoiset ovat sinua ja läheisiäsi varten, jos kaipaat kriisin hetkellä keskustelukumppania.  Työntekijät tulevat käymään myös kodeissa jos sitä toivotaan! Papit ja diakoniatyöntekijät vierailevat terveyskeskuksessa joka toinen keskiviikko klo 13 alkaen.

Saattohoidon tukihenkilö

on koulutuksen saanut vapaaehtoinen, jolla on vaitiolovelvollisuus ja joka on sitoutunut sairaalasielunhoidon periaatteisiin. Tukihenkilöä voi pyytää rinnalla kulkijaksi saattohoidossa olevalle potilaalle tai hänen omaiselleen. Tukihenkilö on sitoutunut toimimaan potilaan ja läheisten tukena ilman korvausta. Tukihenkilö ei kuitenkaan korvaa ammatti-ihmisten tekemää työtä eikä läheisten tukea. Kun haluat tukihenkilön rinnallesi, kerro toiveestasi hoitohenkilökunnalle. Hoitajat ovat yhteydessä seurakuntaan vapaaehtoisen järjestämiseksi.

Sairaalan tippaletku.