Mervi Revon Toinen todellisuus -taidenäyttely käsittelee surua ja menetystä

Mervi Revon taideteos.

Pyhäinpäivän viikonloppuna Mäntsälän kirkon huoltorakennukseen avautuu mäntsäläläisen kuvataiteilija Mervi Revon Toinen todellisuus -taidenäyttely. Näyttelyyn voi tutustua perjantaina 4.11. klo 17–20, lauantaina 5.11. klo 11.30–17.30 ja klo 19–20 sekä sunnuntaina 6.11. klo 11.30–15.

Mervi Revon taidenäyttely käsittelee surua ja menetystä taiteen keinoin, eikä ajankohta voisi olla sopivampi, sillä pyhäinpäivä on hiljainen ja harras kirkkopyhä, jolloin omaiset vievät edesmenneiden läheistensä haudoille kynttilöitä, seppeleitä ja kukkia. Kuolleiden muistelemisen lisäksi pyhäinpäivä muistuttaa jälleennäkemisen toivosta.

”Taiteen tekemisestä tuli elämääni merkitys, se toinen todellisuus, jota tarvitsin. Maalaamalla olen voinut sanoittaa tunteitani”, Mervi Repo kertoo.

”Näen asiat kuvina, olen tunnemaalari. Aiheet nousevat sisältäni ja unista, ja ne muuttuvat usein maalatessa. Rakastan vettä ja sinisiä värisävyjä. Enimmäkseen käytän akryylivärejä, ja minua kiehtoo mystisyys ja tunne siitä, että on olemassa jotakin muuta, jossain.”

Taidenäyttelyyn on ilmainen sisäänpääsy ja vapaaehtoinen lahjoitusmahdollisuus ukrainalaisten hyväksi.

Mervi Revon kotisivut:
www.mervir-art.com/blogi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä