Uusi palvelu Walk to talk on matalan kynnyksen maksutonta lyhytterapiaa aikuisille ja perheille

Mies kävelee kadulla.

Mäntsälän seurakunnassa alkaa uusi maksuton Walk to talk -palvelu, jossa ilman ajanvarausta voi saapua Ankkuriin (Keskuskatu 11) maanantaisin 22.4. alkaen klo 10–12 puhumaan mielessä olevista haasteista ja vastoinkäymisistä luotettavan ulkopuolisen henkilön kanssa.

Walk to talk on matalan kynnyksen keskusteluapua aikuisille ja perheille. Se on tulevaisuuteen suuntautuvaa lyhytterapiaa, jossa pyritään vahvistamaan asiakkaan voimavaroja ja selviytymistaitoja sekä lisäämään toiveikkuutta.

Ratkaisukeskeisyydelle on ominaista keskittyä yksilön vahvuuksiin ja tunnistaa asioita, jotka ovat hyvin. Lyhytterapiasta voi saada apua muun muassa stressiin ja unihäiriöihin, ahdistusoireisiin, ihmissuhdekiemuroihin, masennusoireisiin, vanhemmuuden haasteisiin ja erotilanteisiin.

Toiminta on maksutonta, anonyymiä ja ilman ajanvarausta toteutettavaa ammatillista keskusteluapua, jota tarjoavat ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa opiskelevat seurakunnan työntekijät.

Walk to talk -lyhytterapiaa on tarjolla maanantaisin 22.4. alkaen klo 10–12 Ankkurissa / Diakoniatoimistossa osoitteessa Keskuskatu 11.

Timo Naapuri
Timo Naapuri
johtava diakoniatyöntekijä

parisuhdetuki, mielenterveystyö, kriisityö