Iso-Pappilan perusparannuskorjaushanke etenee

Historiallinen Iso-Pappilan perusparannuskorjaushanke on edennyt siihen pisteeseen, että tänään allekirjoitettiin urakkasopimus Rakennus Oy Antti J. Aholan kanssa. Työt alkavat ensi maanantaina. Seuraamme hankkeen edistymistä tarkasti ja raportoimme kuukausittain sen eri vaiheista. Nimensä paperiin kävivät laittamassa kirkkoherra Tarja Meijer (vasemmalla) ja talousjohtaja Helena Nieminen.

Mäntsälän seurakunnan vanha pappila eli Iso-Pappila saa uuden elämän, sillä vuonna 1901 valmistunut iso puurakennus saneerataan kirkkoherranvirastoksi, toimistokäyttöön sekä vuokrattavaksi juhlatilaksi. Vanha pappila on ollut tähän asti yksityiskäytössä eli kirkkoherran asuntona.

Yli 120 vuotta vanha pappila palautetaan alkuperäiseen ulkoasuunsa perinteitä kunnioittaen. Jatkossa Iso-Pappilasta tuleekin tuttu paikka seurakuntalaisille. Palveluiden lisäksi seurakuntalaisia ilahduttanee mahdollisuus vuokrata pappilan kaunis juhlasali ja sen viereinen ruokasali perhejuhlien tai muistotilaisuuden pitopaikaksi.

Lue lisää täältä.

Tue Apr 30 14:39:36 EEST 2024