Sururyhmä läheisensä menettäneille alkaa ma 31.10. klo 18 seurakuntakeskuksessa

Lumen peittämä oksa.

Sururyhmä on vertaisryhmä, jossa voi jakaa kokemuksia toisten samankaltaisessa tilanteessa olevien ihmisten kanssa. Ryhmää ohjaavat seurakunnan pappi Päivi Laalo ja diakoniatyöntekijä Nina Häkkinen.

Ryhmään lähteminen saattaa jännittää. Uskaltaako ryhmässä näyttää tunteitaan? Puhutaanko siellä Jeesuksesta? Mitä muut ajattelevat? Entä jos en saa sanottua mitään?

Sururyhmässä kaikki tunteet ovat sallittuja  saa puhua tai olla puhumatta. Ilta aloitetaan kahvikupin tai teekupin ääressä yhdessä jutustellen. Jokainen kerta päätetään yhteiseen iltarukoukseen, mutta kuulumista kirkkoon ei kysytä keneltäkään. Luottamuksellisuus ja keskinäinen kunnioitus kuuluvat ryhmän periaatteisiin.

Parhaimmillaan sururyhmä luo toivoa ja kokemuksen siitä, ettei kukaan ole aivan yksin surunsa kanssa. Ryhmäläiset tukevat toinen toisiaan selviytymään uudessa, muuttuneessa elämäntilanteessa.

Ryhmä kokoontuu klo 18 seurakuntakeskuksen kahviossa seitsemänä maanantaina 31.10., 7.11., 14.11., 28.11., 12.12., 2.1. ja 16.1.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen ryhmään:
ma 24.10. mennessä diakoniatyöntekijä Nina Häkkiselle p. 044 068 7322.

Tässä on tie.
Anna minulle kätesi.
Mennään yhdessä tämä matka.
Nojaa olkapäähäni
niin tuen sinua.