Iltalampun kajo -illat ovat paikka pohtia elämäänsä

Iltalampun kajo (2).jpg

Mäntsälän seurakunta aloittaa yhteisölliset Iltalampun kajo -illat. Niiden tarkoituksena on antaa ihmisille yhteisöllinen paikka pohtia oman elämän tapahtumia ja valintoja.

– Monien lapsuusmuistohin kuuluu iltasatu tai iltarukous iltalampun kajossa. Jotain samanlaista levollista turvallisuutta haemme näissä illoissa. Etsimme samalla tukevaa "jalkajakkaraa" omaan elämäämme Raamatun henkilöiden kokemuksista, toivoo lähetyssihteeri Outi Paukkunen.

Iltoja on ollut suunnittelemassa seurakunnan vapaaehtoiset.

– Illat saivat ideansa ihmisiltä, jotka halusivat pohtia elämän erilaisia tapahtumia ja valintoja käytyään Alfa-kurssin. Näissä illoissa jokaisella ihmisellä on tilaa katsoa omaa elämäänsä ja pohtia yhdessä keskustellen haluamiansa asioita. Illat ovat kaikille avoin paikka pohtia elämäänsä, kertoo Alfa-kursseja järjestänyt Eija Koskela.

Iltojen ideana on tuoda omat eväät yhteiseen keskusteluun. Tämä näkyy konkreettisesti myös nyyttikestipöydässä.

– Jokainen tuo yhteiseen keskusteluun ja tarjoilupöytään sen, mitä on tuoda. Illan aikana niin ajatukset kuin tarjoamiset laitetaan yhteiseen jakoon ja saamme nähdä samanlaisen rikastumisen kuin Raamatun leipäihmeessä: jokaiselle riittänee kotiin vietäväksi paitsi uusia ajatuksia, myös halutessaan iltapalaa, suunnittelee ensimmäisen illan juontaja Kalle Virta.

Mäntsälän seurakunta järjestää Iltalampun kajo -illan su 30.10. klo 17 seurakuntakeskuksella.

2022-10-14 10:19:00.0