Tuhkauurnien yhteisluovutuspäivä hautausmaalla la 6.5. klo 11.30

Hautausmaan muistelupaikka

Hautausmaan muistelupaikka. Kuva: Pauliina Anttila

Mäntsälän seurakunnassa vietetään tuhkauurnien yhteisluovutusta lauantaina 6.5. klo 11.30 hautausmaan muistelupaikalla.
Yhteisluovutus alkaa kirkonkellojen soitolla, jonka jälkeen on seurakunnan kappalaisen Riikka Pajusen toimittama lyhyt hartaus ja muistohetki. Tämän jälkeen uurnat luovutetaan omaisille.

Seurakunnan työntekijää voi pyytää etukäteen mukaan myös uurnan laskemiseen ja peittämiseen olemalla yhteydessä toimistosihteeri Eija Kuismaan p. 040 828 6014 (ma–pe klo 9–13).

Pakkaskautena eli tammi-huhtikuussa tuhkauurnien hautaan laskeminen on haasteellista. Siksi seurakunta suosittelee tuhkauurnien hautaamista touko-marraskuussa.

Yhteisluovutuspäivän lisäksi Mäntsälän seurakunnassa uurnia luovutetaan aina perjantaisin klo 13 ja sunnuntaisin klo 12. Suntio luovuttaa tuhkauurnan kirkon viereisessä huoltorakennuksessa (Vanha Porvoontie 8).

2023-04-03 15:15:00.0