Päivystäjäksi Kirkon keskusteluapuun?

Palvelevan puhelimen koordinaattori Minna Kotajärvi

Jari Niemen ottamassa kuvassa Minna Kotajärvi

Uusille päivystäjille järjestetään syyskuussa alkava peruskoulutus, johon ilmoittaudutaan 25.8. mennessä ottamalla yhteyttä Kirkon keskusteluavun koordinaattori Minna Kotajärveen sähköpostitse minna.kotajarvi@evl.fi tai soittamalla p. 040 729 3807.

Päivystäjäksi hakeutuvat käyvät valmennuskurssin, jonka kokonaiskesto on noin 40 tuntia: teoriaosuus 30 h ja harjoittelut + työnohjaukset 10 h. Koulutusjakson jälkeen jokaisen kanssa käydään henkilökohtainen keskustelu ja allekirjoitetaan sopimus ennen tehtävän aloittamista. Valmennuskurssi toteutetaan Teamsissa.

Päivystäjän tehtävään ei ole varsinaisia ammatillisia tai koulutuksellisia pätevyysvaatimuksia, vaan tavallisen ihmisen taidot ja halu kehittyä kuuntelijana riittävät. Tärkeintä on kyky empaattiseen kohtaamiseen ja rinnalla kulkemiseen.

Lisätiedot:

Lue lisää vapaaehtoistehtävästä täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Mon Jun 05 14:30:00 EEST 2023