Juhannus 2023 Mäntsälän seurakunnassa

Ahvenlammen pääsisäänkäynti

Juhannusaaton juhla

pe 23.6. klo 17 alkaen Ahvenlammen leirikeskuksessa kaikenikäisille. Juhlassa nautitaan kahvitarjoilusta, mukavasta yhdessäolosta, musiikista ja hartaudesta. Kutsumme mukaan erityisesti 50 vuotta sitten rippikoulun käyneitä (vuonna 1973 konfirmoidut).

Paikalla juhlassa ovat papit Riikka Pajunen ja Juha Ijäs sekä kanttori Brayan Jääskeläinen. Jouni Pajunen tanssittaa helppoja yhteistansseja. Kahvitarjoilu, makkaraa lähetystyön hyväksi.

Juhlaan järjestetään bussikuljetus, jonka aikataulu on:

• Hirvitalo klo 16.40,
  • Keskuskatua Linja-autoasemalle klo 16.45,
  • Huvitietä Wanhalle klo 16.50 ja
  • Nordenskiöldintietä Ahvenlammen leirikeskukseen klo 17.

Juhannuspäivän sanajumalanpalvelus

la 24.6. klo 10 kirkossa. Jumalanpalveluksen toimittavat liturgi Riikka Pajunen ja kanttori Brayan Jääskeläinen.

Juhannus on Johannes Kastajan syntymäpäivä

Sana juhannus tulee nimestä Johannes, joka tarkoittaa 'Jumala on armollinen'. Raamatun mukaan Johannes Kastaja syntyi puoli vuotta ennen Jeesusta, minkä takia juhannusta vietetään puoli vuotta ennen joulua.

Johannes Kastaja oli Jeesuksen edelläkävijä, joka kulki Jordanin seudulla ja kehotti ihmisiä kääntymään ja ottamaan kasteen syntien anteeksi saamiseksi.

Juhannus on myös Suomen lipun päivä. Liput nostetaan salkoon juhannusaattoiltana kello 18 ja lasketaan juhannuspäivän iltana kello 21.

Herra, meidän Luojamme.
Me kiitämme sinua luonnon kauneudesta
ja kesän ihmeestä,
kaikesta mikä kasvaa ja kukoistaa.
Kiitämme siitä, että annat maan kasvojen uudistua.
Uudista myös meidät Hengelläsi.
Me kiitämme sinua Johannes Kastajasta,
Vapahtajan tien raivaajasta.
Auta meitä ottamaan vastaan hänen kutsunsa.
Kiitos uudesta elämästä, jonka lahjoitat
Pojassasi Jeesuksessa Kristuksessa.
Sinulle olkoon ylistys ikuisesti.

Mäntsälän seurakunta toivottaa hyvää juhannusta!

2023-05-15 14:18:00.0