Mäntsälän seurakunnan lukuisat kuorot toivottavat uudet ja vanhat laulajat tervetulleeksi aloittamaan vilkkaan kuorosyksyn

Kuvassa Gospel Mäntsälän kuorolaisia ja pianon takana Pekka Itkonen.

Tervetuloa mukaan kuoroihimme! Mäntsälän seurakunnasta löytyy musiikkitoimintaa kaikenikäisille, ja kaikki musiikkiryhmät ovat osallistujille maksuttomia.

Lapsikuoro

Maanantaina 4.9. alkaen klo 18 kirkossa kokoontuu lapsikuoro, johon eskarilaiset sekä peruskouluikäiset lapset ja nuoret ovat tervetulleita. Lapsikuoro kokoontuu viikoittain kirkossa, ja vetäjänä toimii kanttori Enni Pöykkö. Opettelemme lasten virsiä ja lauluja. Esiintymisiä tulee erilaisissa lapsiperheiden messuissa ja joulunajan tilaisuuksissa. Ilmoittautuminen ensimmäisten harjoitusten alussa kirkossa. Tervetuloa!

Oratoriokuoro

Oratoriokuoro esittää suuria kirkkomusiikkiteoksia orkesterin kanssa. Kuoro ja orkesteri esittävät Mozartin Requiemin pyhäinpäiväviikon sunnuntaina 5.11. klo 18 Mäntsälän kirkossa. Kuoron harjoitukset jatkuvat suunnitellusti (yleensä sunnuntaisin) kirkossa. Kuoroa johtaa kanttori Mirjam Odé, ja konsertin johtaa kapellimestari Jukka Jokitalo. Kuoro kaipaa erityisesti uusia miesääniä. Jos haluat mukaan kuoroon, ota syyskuun alussa yhteys kanttoriin koelaulun sopimiseksi.

Kirkkokuoro

Kirkkokuoro aloittaa ke 6.9. klo 18 kahveilla seurakuntakeskuksen isossa salissa.  Toivomme nykyisten erinomaisten laulajien lisäksi myös uusia jäseniä kaikkiin ääniin. Emme edellytä nuotinlukutaitoa, mutta tarkkaa sävelkorvaa ja iloista mieltä.

Kirkkokuoron ohjelmisto on klassista kirkkomusiikkia eri aikakausilta ja kirkkovuoden ajankohtien musiikkia, sillä esiinnymme kirkkovuoden keskeisimmissä juhlamessuissa. Harjoittelemme kevään 2024 Kirkon musiikkijuhlien ohjelmistoa ja esiinnymme adventin Hoosianna-konsertissa. Sekä työ- että eläkeikäiset laulajat ovat sydämellisesti tervetulleita!

Päiväkuoro

Päiväkuoro aloittaa kahveilla ke 6.9. klo 12.30–14 seurakuntakeskuksen isossa salissa. Kuoro laulaa yksiäänisesti hengellisiä lauluja ja vierailee palvelutaloilla ja Ikäkeskiviikoissa. Tähän kuoroon kutsumme erityisesti eläkeläisiä. Sydämellisesti tervetuloa iloiseen joukkoomme!

Gospel Mäntsälä

Gospel Mäntsälä aloittaa pe 25.8. klo 18 Ahvenlammella. Kuoro esiintyy Tuomasmessuissa ja omissa konserteissaan muun muassa joulukuussa. Kuoron ohjelmisto koostuu suomenkielisestä hengellisestä musiikista ja amerikkalaisesta gospelista. Kuoron kanssa esiintyy usein muusikoista koostuva bändi ja sitä johtaa director cantus Pekka Itkonen. Musikaaliset nuoret ja aikuiset tervetuloa mukaan!

Toivevirsikerho

Toivevirsikerhoon voi tulla ehdottamaan vaikka mielivirttään ja laulamaan yhdessä. Kerho toimii Keskustiellä Ankkurissa kerran kuussa. Seuraavan kerran kokoonnumme torstaina 14.9. klo 14.

Tule rikastuttamaan musiikkitoimintaamme omalla äänelläsi!

Innokasta osallistumista toivoen kanttorit
Johanna Linna ja Mirjam Odé