Diakonian virka haettavana 1.12.-21.12.2023

Kuvassa vasemmalta oikealle ovat Mäntsälän seurakunnan diakoniatyöntekijät Tiina Leppänen, Aulikki Härkönen ja Nina Häkkinen sekä johtava diakoniatyöntekijä Timo Naapuri.

Mäntsälän seurakunnassa on avoinna diakonian virka 1.2.2024 alkaen.

Tarjoamme mielenkiintoisen ja monipuolisen työn viihtyisässä maalaispitäjässä Uudellamaalla pääkaupunkiseudun läheisyydessä. Ympärillesi saat viiden hengen kannustavan diakoniatiimin, jossa saat käyttää ja kehittää omia vahvuuksiasi. Osana innostavaa työyhteisöä saat kokemusta monipuolisesta seurakuntatyöstä. Yleisen diakoniatyön lisäksi virkaan sisältyvät diakonian vapaaehtoisten ohjaus ja rekrytointi sekä työ maahanmuuttajien parissa lähetyssihteerin työparina. Mäntsälän seurakunta on tärkeä ja arvostettu toimija yhteistyökumppaneiden keskuudessa. Haemme monipuolista osaajaa, joka viihtyy ihmisten seurassa, on helposti lähestyttävä, kykenee verkostoitumaan ja osallistuu yleiseen diakoniatyöhön joustavasti ja ammattitaitoisesti.

Luemme eduksi haussa hyvät vuorovaikutustaidot, yhteistyökyvyn, hyvät tiimityötaidot ja tilannetajun. Toivomme hakijalta kykyä työskennellä itsenäisesti, tiimissä, työyhteisössä ja verkostoissa. Arvostamme joustavuutta ja paineensietokykyä. Kokonaisarvioinnissa kiinnitämme huomiota osaamisen lisäksi siihen miten hakija soveltuu diakoniatiimiin ja työkenttään.

Hakijalta edellytetään kirkkohallituksen säädöskokoelman nro 141 mukainen diakonian virkaan vaadittava tutkinto tai piispainkokouksen aikaisempien päätösten mukainen diakonian virkaan pätevöittävä tutkinto. Hakijan tulee olla ev.lut. kirkon konfirmoitu jäsen. Virassa sovelletaan kuuden kuukauden koeaikaa ja valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan.

Viran peruspalkka 1.2. 2024 alkaen 2826,37euroa vaativuusryhmässä 503. Lisäksi voidaan maksaa euromääräistä kokemuslisää siihen oikeuttavan palvelusajan täyttyessä (3,5,10 ja 15 vuotta). Oman auton käyttö välttämätön.

Hakemukset liitteineen voi lähettää sähköisesti timo.naapuri@evl.fi tai postitse osoitteeseen Mäntsälän seurakunta, Urheilutie 1, 04600 Mäntsälä 21.12. klo 13.00  mennessä, kuoreen merkintä ”Diakonian virka”. Pyydämme varaamaan aikaa 15.1.2024 mahdolliseen haastatteluun. Lisätietoja antaa johtava diakoniatyöntekijä Timo Naapuri p. 040 7433 262.

Timo Naapuri
Timo Naapuri
johtava diakoniatyöntekijä

parisuhdetuki, mielenterveystyö, kriisityö