Mies on ylittänyt sillan ja kävelee lumista polkua pitkin auringon paistaessa.

Mikä vetää yhä vain miljoonia ja miljoonia ihmisiä kristinuskon sanoman äärelle? Nyt on hyvä ottaa selvää mistä uskossa on kysymys. Riittääkö yksinkertainen usko?  Kuuntele, ihmettele, ylläty, epäile ja innostu! Kaikelle keskustelulle avoin uusi matalan kynnyksen opetussarja Usko elämän arjessa alkaa viitenä peräkkäisenä torstaina (ei hiihtolomaviikolla) klo 18–20 seurakuntakeskuksen kahviossa.

Aloitamme illat iltapalalla, jonka jälkeen kuulemme pienen opetuksen ja menemme pienryhmiin keskustelemaan aiheesta. Lopetamme illat yhteiseen kokoontumiseen ja loppuhartauteen. Ei ilmoittautumista, voit tulla osaan opetusilloista tai jokaiseen.

Iltoja juontaa pastori Juha Ijäs ja lähetyssihteeri Outi Paukkunen. Opetussarjan järjestää Suomen Raamattuopisto yhdessä seurakunnan kanssa.

Ensimmäinen opetus to 25.1.  Aiheena ’Mistä sinä olet tullut ja mihin olet matkalla?’. Maailma, sinä ja minä olemme jonkun luomisvimman huipputeoksia. Ei ole sattumaa, että sinä olet täällä ja luet tämän. Tule siis ottamaan selvää, miten tuo teoksen ja sen luojan suhde voi alkaa ja millainen se on. Alustajana Marja-Kaarina Marttila.

Toinen opetus to 1.2. Aiheena ’Riittääkö risti ja Jumalan sana? – Jeesus, pelastustie’. Kysymykseen ketkä pelastuvat, Jeesus vastasi, että monet yrittävät, mutta eivät siihen kykene. Mitä ihmettä? Voiko Jeesuksen sanoja ymmärtää? Entä jos minäkään en kykene, vaikka kuinka yritän? Vastaukset löytyvät ristin luota ja ja siksi on tärkeää opetella pitämään pelastustie puhtaana. Alustajana Kai Lappalainen.

Kolmas opetus to 8.2.  Aiheena ’Missä hengessä? Pyhä Henki Kristuksen kirkastajana.’ Kristinuskon mukaan Jumala todellakin ON Henki. Siis kuka ja millainen? Ja voiko Hänen kanssaan olla pieni ihminen jotenkin tekemisissä? Alustajana Petri Kortelahti.

Neljäs opetus to 15.2. Aiheena ’Eikö suora yhteys riitä? Sana, kaste ja ehtoollinen eli armonvälineet’. Kaikki kastetut pääsevät taivaaseen –  vai pääsevätkö? Raamattu ei ole yksi kirja, vaikka se on juuri sitä. Miten tuhansien vuosien aikana kirjoitettu kokoelma voisi olla Jumalan puhetta meille? Alustajana Jussi Seppälä.

Viides opetus to 29.2. Aiheena ’Tässäkö kaikki oli? Kuolema ja iankaikkisuus’. Sanotaan, että harso on ohut tämän ja tulevan elämän välillä. Mitä tapahtuu, kun kuolemme? Mitä tiedämme taivaasta? Alustajana Juha Vähäsarja.

2024-01-15 16:32:00.0