Torstait mustissa -kampanja vastustaa seksuaalista ja sukupuolittunutta väkivaltaa

Torstait mustissa -kampanjan logo.

Marraskuun ensimmäisenä torstaina 4.11. alkoi Kirkkojen maailmanneuvoston kampanja Torstait mustissa, joka vastustaa seksuaalista ja sukupuolittunutta väkivaltaa.

Mistä on kyse?

Kampanjan idea on yksinkertainen: pukeudu torstaisin mustaan. Tämä ele muistuttaa meitä jokaista vastuustamme vastustaa seksuaalista ja sukupuoleen perustuvaa väkivaltaa sekä varmistaa, että kaikki ihmiset sukupuolesta riippumatta ovat turvassa väkivallalta kodeissa, kouluissa, työpaikoilla ja kaikkialla yhteiskunnassamme.

Musta väri kuvaa kampanjassa sinnikkyyttä ja vastarintaa.

Sukupuoleen perustuva väkivalta on valitettava tosiasia jokaisessa maailman maassa. Tämä väkivalta jää kuitenkin usein piiloon ja sen uhrit yksin pelkäämään leimautumista ja lisää väkivaltaa.

Pukeutumalla torstaisin mustaan

• olet osa maailmanlaajuista kirkkojen liikettä
  • vastustat asenteita ja käytäntöjä, jotka mahdollistavat seksuaalisen väkivallan
  • osoitat kunnioitusta ja solidaarisuutta epäoikeudenmukaisuuden ja väkivallan uhreille sekä
  • rohkaiset muita liittymään mukaan.

Lue lisää Kirkon Ulkomaanavun sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2021-11-08 10:23:00.0