Ensimmäisen adventin tapahtumia Mäntsälän seurakunnassa

Lapsi askartelee joulukortteja.

Seurakunta on mukana Mäntsälän joulunavauksessa la 27.11. Kapinatorilla klo 15–18. Tapahtumassa on lähetyksen myyntipöytä sekä Kauneimmat Joululaulut -hetki klo 15.30.

Koko perheen joulukorttipaja la 27.11. klo 15–17.30 seurakuntakeskuksen alasalissa. Pajassa askarrellaan joulukortteja itselle tai lahjoitettavaksi mäntsäläläisille vanhuksille.

Kynttiläkulkue seurakuntakeskukselta kirkkoon la 27.11. klo 17.30 jouluvalojen sytyttyä. Omat lyhdyt mukaan!

Seimen avaus -tilaisuus la 27.11. klo 18 kirkossa, jossa lauletaan yhdessä adventinajan lauluja lasten ja musiikkiopiston soittajien säestyksellä, lopuksi yhteinen Hoosianna-hymni. Tervetuloa erityisesti lapsiperheet! Lauluhetken jälkeen seimi avataan huoltorakennuksessa, ja kirkkoherra Mikko Seppälä soittaa trumpettia. Lopuksi nautitaan glögit.

1. adventtisunnuntain messu su 28.11. klo 10 kirkossa. Lauletaan yhdessä Hoosiannaa Kirkkokuoron johdolla! Messun toimittavat liturgi Teemu Saarinen, avustava pappi Mikko Seppälä, kanttori Johanna Linna ja Kirkkokuoro.

Aasipyhäkoulu su 28.11. klo 14–15 Marjon aasitilalla, Jokivarrentie 265, Numminen. Millainen oli Marian pieni aasi? Kuka saa aasin hännän lähimmäksi oikeaa kohtaa? Tule kuulemaan ensimmäisen adventin kertomus ja silittämään oikeaa aasia.

Hoosianna-konsertti su 28.11. klo 18 kirkossa. Seurakunnan aikuiskuorot Enni Pöykön johtama Kehitysvammaisten Musiikkikerho, Pekka Itkosen Gospel Mäntsälä ja Johanna Linnan Kirkkokuoro ja Päiväkuoro esittävät adventin ja jouluajan ohjelmistoa. Konsertissa kuullaan myös Heini Grefbergin ja Arvo Räsäsen laulusoolot. Kirkkokuoro esittää Enni Pöykön johdolla soitinyhtyeen kanssa Johanna Linnan Kuoromessun n:3 ensimmäiset 4 osaa. Konserttiin on vapaa pääsy.

Tervetuloa viettämään adventtia kanssamme!

2021-11-15 10:19:00.0