Rantamäen perhe on lähdössä lähetystyöhön Japaniin

Joanna ja Petteri Rantamäki

Tervetuloa iltakirkkoon, jossa seurakunnan nimikkolähetit Joanna ja Petteri Rantamäki siunataan tehtäviinsä torstaina 2.12. kello 19.30 Mäntsälän kirkossa. Rantamäet ovat todennäköisesti lähdössä joulukuun alussa Japaniin tekemään nuoriso- ja mediatyötä, jos Japanin koronatilanteesta johtuvat rajoitukset sen vihdoin sallivat. Siunataan yhdessä lähettimme matkalle!

Tutustu Joannaan ja Petteriin tarkemmin ennen iltakirkkoa

Rantamäet valmistuivat lähetystyöntekijöiksi Kansanlähetyksen lähetyslinjalta joulukuussa 2020. Petteri on aiemmin toiminut Kansanlähetyksen juniorityössä ja Joanna työskennellyt parturi-kampaajana sekä käynyt raamattulinjaa Ryttylässä. Petteri on kotoisin Kauhajoelta ja Joanna Keravalta.

Lähetystyö on  ollut Rantamäkien mielessä  jo  seurustelun  alkumetreiltä saakka.

”Olemme suunnitelleet lähtemistä  kentälle  jo vuodesta 2017 saakka.  Jumalan armosta olemme kuitenkin saaneet  vielä odottaa  ja  kasvaa  kunnolla yhteen  Suomessa  ennen  lähetystyöhön  lähtemistä.  Koemme, että odottamisella ja kasvamisella on tärkeä osansa Jumalan suunnitelmassa”, perhe kertoo.

Japani nousi Petterin sydämelle  jo ala-asteen ensimmäisellä  luokalla,  kun lähettipariskunta  kertoi lähetystyöstä Itä-Aasiassa. Petteri sai läheteiltä lainaksi muutamia kirjoja ja kiinnostus vain kasvoi. Lähetyskutsun noustessa   noin 18-vuotiaana kohdemaa olikin siis jo selvillä, sillä Jumala oli herättänyt rakkauden Japania kohtaan. Japani-kiinnostus Joannalle tuli Petterin kautta. Maa kiehtoi erilaisuudellaan, ja häneen vetosi erityisesti kiinnostava kieli ja kulttuuri.

”Vielä on vaikea sanoa, että mitä kaikkea pääsemme Japanissa tekemään ja olemmekin sen suhteen avoimella  mielellä.  Japanissa on kuitenkin vähän kristittyjä  ja vielä  vähemmän nuoria  kristittyjä. Näkymme on, että pääsemme tekemään työtä erityisesti lasten, nuorten ja perheiden tavoittamiseksi. Uskomme  myös,  että  mediataitojemme  käyttäminen voi avata uusia  ovia Japanissa. Jotta työmme olisi mahdollista, tarvitsemme kuitenkin lähettäjiä   rukoilemaan puolestamme ja tukemaan meitä taloudellisesti.”

Ota Rantamäkien Instagram-tili seurantaan täälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2021-11-19 15:23:00.0