Neljä hakijaa eteni haastatteluihin Mäntsälän seurakunnan kirkkoherran virantäytössä

Mäntsälän seurakunnan kirkkoneuvosto on kokouksessaan 8.12.2021 valinnut kirkkoherran viran hakijoista neljä hakijaa haastatteluihin. He ovat Veikko Karhumaa, Tarja Meijer, Teemu Saarinen ja Kari Tuovinen. Virkaa haki seitsemän henkilöä.

Kirkkoneuvosto, kirkkovaltuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja sekä muut valmistelutyöryhmän jäsenet haastattelevat hakijat joulukuussa ja tekevät valinnasta esityksen kirkkovaltuustolle tammikuun lopussa.

Kirkkoherranvaali toteutetaan välillisenä vaalina eli kirkkoherran valitsee Mäntsälän seurakunnan kirkkovaltuusto keskiviikkona 9.2.2022 pidettävässä kokouksessaan. Kirkkoherran virka tuli avoimeksi Mäntsälän seurakunnan kirkkoherra Mikko Seppälän siirtyessä eläkkeelle 1.5.2022 alkaen.

Tutustu ehdokkaisiin

Haastatteluun valittuihin ehdokkaisiin on mahdollisuus tutustua vaalipaneelissa kaikille avoimessa yleisötilaisuudessa torstaina 13.1. klo 18 suoran verkkolähetyksen välityksellä seurakunnan YouTube-kanavalla. Seurakuntalaiset voivat esittää etukäteen kysymyksiä ehdokkaille maanantaihin 10.1.2022 mennessä viemällä paperille kirjoitetun kysymyksen kirkkoherranviraston postiluukkuun (Urheilutie 1) tai kirjoittamalla kysymyksen seurakunnan verkkosivujen palautelomakkeeseen. Kaikki saadut kysymykset käydään läpi ja lajitellaan eri teemojen mukaan. Vaalipaneelissa kysymyksiä pyritään nostamaan esiin mahdollisimman monipuolisesti.

Seurakunnan verkkosivuille www.mantsalanseurakunta.fi/kirkkoherranvaali päivitetään tiistain 21.12.2021 aikana esittelyvideot kaikista haastatteluun valituista neljästä ehdokkaasta. Videoiden lisäksi esittelyt voi lukea myös tekstimuodossa.

Lisätietoa vaalista

Vaalia valmistelee seurakunnassa kirkkoneuvoston valitsema työryhmä, johon kuuluvat kirkkovaltuuston puheenjohtaja Päivi Puustinen, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pirkko Matalamäki, kirkkovaltuuston jäsen Saija Hellström, kirkkoherra Mikko Seppälä, talousjohtaja Helena Nieminen sekä kapitulin määräämänä vaalin valmistelijana Nurmijärven seurakunnan kirkkoherra Ari Tuhkanen.

Tue Dec 14 15:21:00 EET 2021