Korona-ajan tapahtumia ja toimintaa lapsiperheille

Kaksi lasta pukeutunut supersankariasuun.

Muksunurkka

Muksunurkka perjantaisin 4.2. alkaen klo 15–16.30 Ankkurissa. Perheiden avoimeen kohtaamistilaan voi tulla piipahtamaan hetkeksi tai oleskelemaan koko puolitoistatuntisen ajan. Tarjolla on myös pientä välipalaa.

Toukkapiiri

Toukkapiiri sylivauvoille ja vanhemmille tiistaisin 8.2. alkaen klo 10–12 seurakuntakeskuksen alasalissa. Toukkapiiriin voi tulla jo odotusaikana ja käydä siihen asti, kun lapsi täyttää yhden vuoden. Piiriä ohjaavat vapaaehtoiset äidit. Klo 11 siirrymme seurakuntasaliin aamiaiselle.

Puistoperhekerhot

Perhekerhojen, Toukkapiirin ja Rytmitoukkien osalta toivotaan, että hiihtoloman jälkeen päästäisiin kiinni normaaliin arkeen, mutta sitä ennen voidaan kokoontua yhteen ulkona toimivissa puistokerhoissa. Ohjelmassa on yhteistä ulkoilua ja leikkiä, ja halutessasi voit ottaa mukaan omat eväät. Tulethan paikalle vain terveenä!

Anttilan puistoperhekerho tiistaisin 1.2., 8.2. ja 15.2. klo 9.30–11 Ansaritien lähiliikunta-alueella.

Leijonapuiston puistoperhekerho keskiviikkoisin 2.2., 9.2. ja 16.2. klo 9.30–11 Leijonapuistossa, Vanha Porvoontie.

Hyökännummen puistoperhekerho torstaisin 3.2., 10.2. ja 17.2. klo 9.30–11 Hyökännummen kerhotalon pihalla.

Laavupyhäkoulut

Ystävänpäivän laavupyhis su 13.2. klo 14–15.30 Ahvenlammen leirikeskuksen kodalla. Mahdollisuus laskea mäkeä, mukaan voi ottaa oman pulkan.

Ystävänpäivän laavupyhis su 13.2. klo 14–15.30 Tompan laavulla Hyökännummella. Kokoontuminen Hyökännummen koulun pääovien edessä klo 13.50, josta lähdetään yhdessä laavulle.

Ulkoiluta perhekerho-ohjaajaa

Perhekerhojen ollessa tauolla voit olla perhekerho-ohjaajaan yhteydessä, jos kaipaat lisäkäsiä ulkoiluun tai seuraa pulkkamäkeen tai vaunulenkille. Voit tuoda itsesi ja lapsesi, perhekerho-ohjaajat puolestaan tuovat mukanaan pullat ja kaakaot. Laita viestiä Lotalle p. 0400 967 522, Paulalle p. 0400 371 615 tai Riitalle (Hyökännummen ja Ohkolan alue)  p. 040 635 2551.

Simppeli talviaskartelupaketti

on varattavissa laittamalla viestiä lastenohjaaja Paulalle p. 0400 371 615, jonka jälkeen hän kokoaa tarvikkeet ja sopii kanssasi paketin noudosta Koivulan / Hyökännummen kerhotalolta. Askartelupaketista löytyy tarvikkeita kolmeen talviaskarteluun. Kotona tarvitsee olla vain liimaa, sakset ja kynä. Ohjevideoita askarteluihin löytyy Facebookista ”Lapset ja perheet Mäntsälän seurakunnassa”.

Suomen Ladun Lumiukkopolku

on kierrettävissä omatoimisesti Koivulan ja Hyökännummen kerhotalojen leikkipuistoissa. Leikkipuistot ovat kerhoaikaan ensisijaisesti kerhoryhmien käytössä, mutta muutoin lämpimästi tervetuloa kiertämään rasteja! Lumiukkopolulla on kahdeksan lumiukkoaiheista rastia, ja pihasta löytyy myös mukavasti lunta tehdä vaikka lumiukkonäyttely.

Ilmoittaudu Toimiva perhe -kurssille

Kurssilta saa valmiuksia hyvinvoivaan perhe-elämään ja ongelmien rakentavaan ratkaisemiseen. Ryhmää ohjaavat Toimiva perhe -ohjaajakurssin käyneet seurakunnan työntekijät. Seuraava kurssi alkaa 28.2. Kokoonnumme kahdeksana peräkkäisenä maanantaina (ei 18.4.) klo 17.30–21.15. Viimeinen kokoontuminen on ma 25.4. Kurssilaisilta toivotaan ryhmähengen rakentumisen vuoksi sitoutumista jokaiseen kertaan. Kurssi myös rakentuu jo opitun pohjalle, joten siksikin läsnäolo on tärkeää. Ilmoittautuminen on käynnissä pe 18.2. klo 16 asti verkkosivuillamme. Kurssin hinta on 50 € / hlö sisältäen kurssimateriaalin ja kahvit. Kurssille mahtuu 12 henkilöä. Kerrothan mahdollisista erityisruokavalioista ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautumiseen pääset täältä.

Ilmoita lapsesi päiväkerhoon

Useimmissa päiväkerhoryhmissä on vielä hyvin vapaita paikkoja jäljellä. Hakukaavakkeen löydät täältä. Tiedustelut varhaiskasvatuksen toimistosta p. 040 743 3256 tai varhaiskasvatuksen ohjaaja Piia Muurikaiselta piia.muurikainen@evl.fi.

Kamalat äidit -chat

Kamalat äidit -chat murrosikäisten äideille tiistaisin klo 19–20.30 TukinetissäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Tule juttelemaan arjen iloista ja haasteista Kamalat äidit -chattiin. Voit osallistua keskusteluun anonyymisti nimimerkillä. Chattia ohjaavat Kamalat äidit -vertaisohjaajat.

2022-01-25 10:15:00.0