Tarja Meijer valittiin Mäntsälän seurakunnan kirkkoherraksi

Tarja Meijerin kasvokuva.

Mäntsälän seurakunnan kirkkoherraksi on valittu Tarja Meijer. Kirkkoherranvaali toteutettiin välillisenä vaalina eli kirkkoherran valitsi Mäntsälän seurakunnan kirkkovaltuusto kokouksessaan 9.2.2022.

Tarja Meijer on työskennellyt Mäntsälän seurakunnassa kahdeksan vuotta varhaiskasvatuksen pappina sekä lisäksi viimeiset 4,5 vuotta Espoon hiippakunnan tuomiokapitulissa pappisasessorina piispan apuna. Yhteensä Tarja Meijer on ollut pappina 23 vuotta.

Keskiviikkona 9.2.2022 suoritetussa vaalissa enimmät äänet sai Tarja Meijer (20 ääntä). Lisäksi ääniä saivat Veikko Karhumaa (3 ääntä) ja Teemu Saarinen (3 ääntä).

Virkaa haki kaikkiaan seitsemän pappia. Kirkkoherran virka tuli avoimeksi nykyisen kirkkoherra Mikko Seppälän siirtyessä eläkkeelle 1.5.2022 alkaen.

2022-02-09 21:13:00.0