Auta Mäntsälään saapuneita ukrainalaisia

Rauhan kyyhky Ukrainan väreissä ihmisten kämmenellä.

Kotimaanavun paikalliskeräys Mäntsälässä

Tavara- ja vaatelahjoitusten lisäksi ukrainalaiset perheet tarvitsevat ruokaa ja hygieniatarvikkeita.
Kelan päätöksen mukaan tilapäistä suojelua hakeneet eivät saa yhteiskunnallisia sosiaalietuuksia asumisperusteisesti. Kirkon diakoniatyö on ainut viranomaistaho, josta voi saada kriisiapua arjesta selviytymiseen. Seurakunnan diakoniatyö ei ole varautunut taloudellisesti kasvavaan pakolaisvirtaan, ja siksi rohkaisemme osallistumaan ukrainalaisten auttamiseen sinulle sopivalla summalla Kotimaanavun keräyksen kautta. Mäntsälän seurakunnan diakoniatyön kautta lahjoitukset menevät perille apua tarvitseville! Kiitos avustanne! Voit lahjoittaa täälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lahjoitusten vastaanotto Mäntsälässä

Mäntsälän kunnan työllisyys- ja maahanmuuttopalvelut yhteistyössä seurakunnan ja vapaaehtoisten kanssa käynnistivät 5.4.2022 lahjoitusten vastaanotto- ja kierrätyspiste Ekotorin.

Lämmin kiitos jo kaikille Ukrainan pakolaisille tavaraa ja huonekaluja lahjoittajille! Tällä hetkellä Ekotori on täynnä lahjoitettua tavaraa, ja otamme toistaiseksi vastaan vain puuttuvia tuotteita kuten:

• pyykkikoneita,
  • siivousvälineitä ja -aineita, harjoja ja rikkalapioita,
  • koulupöytiä, koulutuoleja, koulutarvikkeita,
  • siistejä sänkyjä,
  • leluja tytöille (ei pehmoleluja),
  • vaippoja kaikkia kokoja ja
  • korokeistuimia autoon isommille lapsille.

Muita tuotteita voi tarjota puhelimitse 040 314 6161 tai sähköpostitse kierratyspiste@mantsala.fi, niin voimme arvioida tarvetta.

Lahjoitustavaran vastaanotto:
Kierrätyspiste Ekotori ottaa vastaan lahjoitustavaraa pisteen aukioloaikoina arkisin ma–pe klo 12–18. Noudosta on sovittava erikseen, kuljetus saattaa olla maksullinen. Muina aikoina tavaroita ei saa jättää kiinteistön alueelle.

Kirkon Ulkomaanapu on luotettava ja tehokas auttaja kriisitilanteissa

Sota Ukrainassa on ajanut kymmeniä tuhansia perheitä pakolaisiksi keskellä kylmää talvea ja koronaviruspandemiaa. Kodeistaan paenneet perheet tarvitsevat kiireesti ruoka-apua ja perustarvikkeita.

• Tekstiviestilahjoitus:
    Lähetä tekstiviesti APU20 (20€) tai APU50 (50€) numeroon 16499

• Mobilepay-lahjoitus:
    Lahjoita MobilePaylla numeroon 36263

• Perinteinen tilisiirto:
    Nordea: FI33 1572 3000 5005 04, viitenumero: 2943

Kirkon Ulkomaanapu toimittaa yhdessä ACT Alliance -kumppaneidensa kanssa hätäapua sodasta kärsiville ukrainalaisille.

Lue lisää täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2022-04-05 15:30:00.0