Ehtoollisen jakaminen kokoontumisrajoitusten aikana

käsiä ehtoollista jaettaessa kirkon alttarilla

Ehtoollisenjako Mäntsälän kirkossa

Jumalanpalveluksia on toimitettu kokoontumisrajoitusten vuoksi suorina verkkolähetyksinä Mäntsälän kirkosta. Tällä hetkellä kokoontumisrajoitukset koskevat seurakunnan toimintaa helmikuun loppuun asti. Pandemian aikana on jouduttu välttämään kontakteja. Tämä on koskenut jumalanpalveluksia myös silloin, kun niitä on voitu toimittaa seurakunnan läsnä ollessa.

Seurakunta toteuttaa nyt vaihtoehtoisia tapoja jakaa ehtoollista kokoontumisrajoitusten mahdollistamissa rajoissa jumalanpalvelusten yhteydessä. Tällä hetkellä ehtoollisen jako on mahdollista kirkossa sunnuntaisin messun jälkeen kello 11 - 13. Ehtoollisenjaossa noudatetaan kokoontumisrajoituksia ja turvavälejä. Maskisuositus on voimassa.

Yhteisvastuukeräyksen avausmessua vietetään sunnuntaina 7.2.2021. Yhteisvastuun teemana on ”Ikäihmiset kriisin keskellä”.

Yhteisvastuunavauksessa tarjotaan ikäihmisille mahdollisuutta vastaanottaa ehtoollinen myös kotona. Ehtoollisen jaon yhteydessä noudatetaan tarkkoja hygieniaohjeistuksia ja ehtoollisen jakava pastori pitää kasvoillaan maskia vierailun ajan. Ehtoollisen jakovierailut ovat lyhyitä hetkiä, joihin saa valmistautua haluamallaan tavalla. Vaikka ehtoollinen nautitaan kotona, se on osa yhteistä messua ja kristittyjen yhteyttä.

Kotiin jaettavaa ehtoollista voi pyytää päivystävän papin numerosta (019) 560 7528 arkisin kello 9 - 13.

2021-01-29 15:06:00.0